9/19/2015

DIY scrunchie // step by step

Hej
Her for tiden er det gen blevet på mode at gå med scrunchies. Man kan købe dem over det hele, men hvorfor ikke lave sine egne. De er super nemme at lave, når man har gjordt det et par gange kan man lave dem på 5-10 min.
Så jeg tænkte jeg ville vise jer hvordan man kan lave dem:

Her er det du skal bruge:
Elastik bånd( kan købes her), Stof( du kan ligesom mig tage noget gammelt tøj og klippe det i stykker(10x50)).
Tag dit stykke stof og læg det med forsiden op af.
fold det , så det der ligger op mod dig er bagsiden. Der hvor jeg har tegnet med sort skal du sy.
Så det ser sådan her ud hele vejen hen.

Nu skal du vende det om, ligesom du ville vende en sok om. Så det der er ud mod dig, er forsiden.
Så den nu ser sådan her ud.
Tag dit elastik bånd ca. 15 cm, Hvis du gerne vil have den er mere løs, så lav den længere. Prøv dig frem.

  


Du putter derefter elastiktråden igennem stoffet, så det ser sådan ud.
grunden til der er en sikkerhedsnål er at det så er meget nemmere at få den igennem.
Bind en dobbelknude på elastiktråden.

Nu skal du prøve at folde den ene side ind i den anden side, så er du klar til at sy.

Sy der hvor jeg har lavet de sorte streger
Fold derefter den anden side ud over så man ikke kan se syningerne, og så er du færdig.
Du kan lave dem i mange størrelser og farver, så de passer ti din stil. Prøv dig frem.

Håber i vil give det et skud, hvis i prøver må i meget gerne sende billeder af jeres resultater XX















2 kommentarer:

  1. Super god idé at lave dem selv! Meget nemt og det bliver en helt personlig :-)

    http://www.dailyjosefine.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også helt vild med at lave dem.

      Er glad for du kunne bruge indlægget :)

      Slet